Aplikacje mobilne dla galerii handlowych i targów

Nabyte doświadczenie w tworzeniu terenowych gier mobilnych pozwoliło nam nawiązać współpracę z właścicielami potężnych hal targowych. Technologia GPS często gubi sygnał i zawodzi w tych warunkach, dlatego zastąpiliśmy ją sprawdzonymi kodami QR. Nasze aplikacje okazały się doskonałymi narzędziami do zapewniania rozrywki, a także akcji marketingowych dla sklepów, stoisk oraz partnerów wydarzeń organizowanych na terenach galerii i targów. 

O projekcie

Praca nad mobilnymi grami terenowymi zainspirowała nas do stworzenia innowacyjnego narzędzia dedykowanego galeriom handlowym i targom.

Aplikacje opierające się na technologii GPS są często zawodne, bo wielkopowierzchniowe hale targowe skutecznie zagłuszają ich sygnał. Postanowiliśmy dać początek targowej innowacji poprzez wykorzystanie kodów QR i połączenie ich z elementami grywalizacji.

Realizacja projektu wymagała od nas ścisłej współpracy zarówno z reprezentantami galerii handlowych, jak i organizatorami targów. Otrzymaliśmy wyczerpujące listy specyficznych wymagań i ograniczeń.

Finalnie udało nam się stworzyć dwie różne aplikacje tj. targową i galeryjną.

Kluczowe wyzwania

  • Budowanie aplikacji od podstaw: od makiet UX, przez prototyp, po finalne działające rozwiązanie
  • Wykorzystanie formatu kodów QR
  • Tworzenie multimedialnych tras zawierających tekst, filmy, muzykę i animacje
  • Opracowanie oryginalnego scenariusza gry o tematyce świątecznej
  • Zaprojektowanie mechaniki gry mobilnej, łączącej w sobie zestawu wielu mniejszych gier dla najmłodszych użytkowników
  • Komunikacja z serwerem opartym na technologi REST API

Technologie i metodologia

  • Kody QR
  • Xamarin
  • Unity 3D
  • Python
  • PostgreSQL
  • JSON

Zapraszamy do zapoznania się z przykładami i możliwościami naszych rozwiązań.

Aplikacja Targowa Rabat

W 2019 roku podczas Targów Wisła zorganizowanych przez Rabat Detal mogliśmy zaprezentować naszą aplikację. W trakcie zabawy uczestnicy wydarzenia skanowali kody QR przygotowane przez wystawców i na bieżąco śledzili swoje postępy w grze. Po zeskanowaniu wszystkich dostępnych kodów aplikacja automatycznie wysyłała informacje na temat osiągnięć poszczególnych graczy do organizatora. W trakcie uroczystej gali kończącej wydarzenie zostali wyłonieni i nagrodzeni zwycięzcy zabawy. 

Nowoczesne narzędzie marketingowe

Nasza aplikacja stanowi nie tylko źródło doskonałej rozrywki. Pełni ona także skuteczne i nowoczesne narzędzie marketingowe. Można znaleźć w niej logo organizatorów, sponsorów oraz partnerów handlowych. To oryginalny sposób na prezentację swojej marki, usługi lub produktu.

Stoiska, które zadeklarowały udział w zabawie stały się bardzo popularne wśród odwiedzających. Gracze, którzy chcieli zdobyć komplet kodów QR musieli odwiedzić je wszystkie. 

GlobeData

Świąteczna przygoda - gra dla galerii handlowych

Okres przedświąteczny to wzmożony sezon zakupów. Nasza firma przygotowała świąteczny scenariusz gier tak, aby umilić dzieciom i ich opiekunom czas spędzony w centrum handlowym. Podczas spaceru po galerii rodzice wraz z dziećmi mogą zaangażować się we wspólną zabawę. Na swojej drodze spotykają barwne postaci, rozwiązują intrygujące zagadki oraz stają się uczestnikami ciekawych gier.

Rodzic pobiera aplikację na telefon i dokonuje rejestracji w zabawie. Następnie czyta dziecku kolejne fragmenty świątecznej opowieści. Pociecha bierze czynny udział w grach, rozwiązuje zagadki i przeżywa niezapomnianą gwiazdkową przygodę. Najmłodsi poprzez udział w zabawie otrzymują przesłanie, że zawsze warto nieść pomoc potrzebującym, a na koniec są nagradzani kolorowanką. 

GlobeData

Szczegóły:

  • Zabawa przeznaczona jest dla dzieci w trzech kategoriach wiekowych: 0-3, 4-6, 6+.
  • Poziom trudności zagadek jest skalowalny, młodsze dzieci będą miały łatwiejsze wersje zadań, a starsze nieco trudniejsze.
  • Pierwsze rozwiązanie danej zagadki prowadzi do jej ”odblokowana”. Można ją powtarzać dowolną ilość razy (dzieci nierzadko wracają do ulubionej bajki).
  • Za rozwiązanie zagadki i przejście gry użytkownik otrzymuje punkty. Można śledzić swoje postępy i pobijać własne rekordy.
  • Narratorem jest opiekun, który czyta dziecku bajkę prezentowaną w aplikacji i na plakatach z kodami QR.
  • Plakaty z kodami QR można rozmieścić w dowolnych miejscach na terenie całej galerii handlowej (możliwa jest zmiana ich umiejscowienia w czasie, bez konieczności nanoszenia jakichkolwiek modyfikacji w aplikacji mobilnej).

Nagrody:

Ukończenie gry, czyli zeskanowanie wszystkich kodów QR i poznanie całej opowieści, upoważnia graczy do otrzymania następujących nagród:

  • List do Świętego Mikołaja – wysłanie e-maila za pomocą aplikacji (list trafia do skrzynki opiekuna i może pełnić funkcję notatki, co sobie dziecko zażyczyło na Święta),
  • Plik PDF do druku z zestawem ilustracji pochodzących ze świątecznej przygody, do kolorowania i wycinania (opiekun dostaje PDF po zakończeniu zabawy na swoją skrzynkę e-mail).