GlobeData

Pool Box

Interaktywne lekcje gry w bilard

We współpracy z TCF HUB - Centrum Sportu stworzyliśmy pierwsze tego typu narzędzie do interaktywnej nauki gry w bilard. Nasza aplikacja umożliwia wyświetlanie na stole bilardowym wielopoziomowego programu treningowego, który został stworzony przez Mistrzów Polski w bilardzie. Każdy może uczyć się gry w swoim tempie, na podstawie wskazówek udzielanych przez specjalistów.

Współpraca:

GlobeData

O projekcie

Dołączyliśmy do Stowarzyszenia TCF HUB w działaniach popularyzujących rozrywkę w dziedzinie bilardu. Widząc wartość w rywalizacji i zabawach towarzyszących sportom klubowym, postanowiliśmy wprowadzić do tego tematu nieco technologii. Udało nam się zaprojektować i wdrożyć aż dwa innowacyjne rozwiązania.

Pool Box, czyli interaktywne lekcje gry w bilard, polegają na korzystaniu z wielopoziomowego planu treningowego, do którego dostęp daje aplikacja na telefon. W połączeniu z projektorem rzucającym na stół bilardowy linie pomocnicze można przejść pełen program szkoleniowy ułożony przez Mistrzów Polski w tej dyscyplinie.

Drugim projektem odmieniającym klastyczny bilard w stylu “game changer” jest możliwość zagrania w wirtualną grę współpracującą z techniką bilardową. Dzięki projekcji mapy fantastycznej krainy (wyobraźcie sobie grę w stylu Heroes of Might and Magic), która zmienia stół w świat fantasy lub kosmiczną przestrzeń, gracz przeżywa ciekawą przygodę jednocześnie trenując umiejętności związane z klasycznym bilardem.

Kluczowe wyzwania

  • Budowanie aplikacji od podstaw: od makiet UX, przez prototyp, po finalne działające rozwiązanie
  • Dostosowanie do dynamicznych wymagań klienta i współpraca z zespołem specjalistów w dziedzinie bilardu
  • Zapewnienie specjalistów z dziedzin: Design, User Experience i User Interface
  • Opracowanie metody projekcji lekcji na stole bilardowym w czasie rzeczywistym (integracja z projektem, specyfikacja umieszczenia sprzętów)
  • Stworzenie scenariuszy i mechanik gier współpracujących z techniką gry w bilard
  • Synchronizacja wielu urządzeń mobilnych z serwerem
  • Monitoring ruchów aktualnie grającego użytkownika

Technologie i metodologia

  • Javascript
  • Typescript
  • React.js
  • Flask
  • socket.io
  • Python